76 74 51 000
Facebook YouTube
Fitness Piekary
MENU
Fitness Piekary

zajęcia dla kobiet w ciąży

FitMama

Ciąża to niezwykły okres w życiu każdej kobiety. W tym czasie w organizmie zachodzi szereg zmian, które mają na celu stworzenie warunków to rozwoju nowego życia, a z czasem także umożliwienia przyjścia mu na świat.

Badania wskazują, że tylko co piąta kobieta w ciąży podejmuje aktywność fizyczną. Natomiast według obecnie obowiązującego zalecenia wydanego przez American College of Obstetricians and Gynecologists (Amerykańskie Kolegium Położników i Ginekologów): w celu utrzymania sprawności układu krążenia, oddechowego i mięśniowego większość kobiet może uprawiać ćwiczenia w umiarkowany sposób przez cały okres ciąży i w okresie poporodowym.

Ćwiczenia w ciąży, odpowiednio dostosowane do danego trymestru oraz indywidualnych możliwości, prowadzone pod okiem przeszkolonego instruktora przynoszą korzyści zarówno dla samej mamy, jak i dla dziecka.

 

KORZYŚCI DLA MAMY:

– ćwiczenia fizyczne mają korzystny pozytywny wpływ na psychikę przyszłej mamy, zmniejszając lęk przed porodem

– aktywność fizyczna poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia, przez co aktywne ciężarne mają lepszą tolerancję na wysiłek w ciąży i podczas porodu

– u ćwiczących przyszłych mam stwierdza się wzrost przemiany materii przez to niższy przyrost masy ciała i co za tym idzie istotnie rzadsze występowanie otyłości

– prawidłowo wykonywane ćwiczenia poprawiają krążenie w tkance skórnej uelastyczniając ją, a przy tym zmniejszają ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych

– kobiety ćwiczące w okresie ciąży mają krótszy czas trwania poszczególnych faz porodu, szybciej u nich postępuje rozwieranie szyjki macicy oraz odczuwają mniejszą bolesność skurczów partych.

– u ćwiczących ciężarnych obserwuje się rzadziej niż w całej populacji występowanie takich stanów patologicznych jak: poród przedwczesny, przenoszenie ciąży, nieprawidłowe ułożenie płodu, otyłość oraz powstawanie rozstępów skóry

– podczas ćwiczeń o średniej i umiarkowanej intensywności zwiększa się przepływ krwi przez łożysko i macicę co jest czynnikiem wpływającym pozytywnie na rozwój i przebieg ciąży

– w związku z lepszym ukrwieniem gruczołów piersiowych laktacja występuje dużo wcześniej i utrzymuje się dużo dłużej

– czas hospitalizacji poporodowej aktywnych jest krótszy a powrót do sprawności fizycznej i równowagi psychicznej dużo szybszy

KORZYŚCI DLA DZIECKA:

– noworodki, których mamy ćwiczyły w okresie ciąży osiągają wyższą w skali Apgar punktację w stosunku do noworodków mam nie ćwiczących

– pobudzona akcja serca i lepsze dotlenienie organizmu mamy działa stymulująco na dziecko

– regularny ruch w czasie ciąży sprzyja lepszej sprawności fizycznej niemowląt (lepiej znoszą poród, rodzą się z prawidłową masą urodzeniową)

– niemowlęta mam aktywnych fizycznie zazwyczaj lepiej przesypiają noce, ataki kolki są rzadsze oraz łatwiej potrafią się same uspokoić

 

Zajęcia odbywają się w małych grupach, przy spokojnej muzyce sprzyjającej skupieniu oraz relaksacji. W trakcie zajęć wykorzystywane są duże piłki oraz hantle. Ćwiczenia wykonywane są w pozycjach bezpiecznych , nie zagrażających zdrowiu matki i dziecka, o niskiej intensywności, pozbawione podskoków i momentów bezdechu.

Na zajęcia zapraszamy wszystkie mamy od 12 tygodnia ciąży. UWAGA!

Przed przystąpieniem do ćwiczeń każda z Pań zobowiązana jest do bezwzględnej konsultacji z lekarzem ginekologiem, prowadzącym ciążę, w celu upewnienia się, że nie ma przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń.

 

Bezwzględnymi przeciwwskazaniami są między innymi:

–   krwawienie w ciąży

–   nadciśnienie tętnicze indukowane ciążą

–   cukrzyca

–   choroby serca

–   wielowodzie, małowodzie

–   ciąża wielopłodowa

–   zagrożenie przedwczesnym porodem

–   poronienia poprzednich ciąż

–   niewydolność ciśnieniowo – szyjkowa

–   niedokrwistość

–   choroby nerek z nadciśnieniem i zaburzeniami funkcji

–   ciężka hipertrofia i hipotrofia płodu

–   infekcje i przeziębienia

–   przedwcześnie odklejające się łożysko

–   łożysko przodujące

 

Zabierz ze sobą wodę, ubierz się w wygodną, niekrępującą ruchów i przewiewną odzież i ruszaj wraz ze swoim maluszkiem do Fitness Piekary.

Nigdy nie miałaś lepszego czasu ani powodu by zacząć się intensywniej ruszać!

 

 

Akceptujemy karty MultiSport, FitProfit oraz OKSystem.